اندام های مصنوعی از طریق ذهن فرد کنترل می شوند
نوشته شده توسط : علی افشار

کنترل اندام های مصنوعی توسط ذهن مدتهاست که امکان پذیر شده است اما برای این منظور باید قطعات الکترونیکی کنترلی مسقیما در بدن بیمار کار گذاشته شوند.

اما حالا روش تازه ای ابداع گردیده که بیماران می توانند طراحی سایت بدون نیاز به انجام اعمال جراحی اندام های رباتیک خود را کنترل نمایند.

در این روش به جای قرار دادن قطعات در بدن فرد از نوعی «کلاه متفکر» پوشیدنی استفاده می شود رژیم لاغری که فعالیت مغز را از روی پوسته سر تحت نظارت قرار می دهد.

پس از این مرحله اینترفیس ماشین مغز (BMI) این امواج مغزی را تفسیر نموده و تمایلات فرد برای انجام امور را به حرکت های مکانیکی تبدیل می کند.

105

در واقع عملکرد سیستم طراحی شده به این شکل است که بیمار در مورد برداشتن یک جسم فکر می کند و اینترفیس یاد شده نیز آن را تشخیص داده و به عضو مصنوعی متصل به بدن فرد دستور می دهد که حرکت کند.

پژوهشگران امید دارند که این سیستم جدید مشکلات مربوط به تراشه های کنترلی کار گذاشته شده در بدن (از جمله آلودگی های احتمالی یا پس زدن) را از میان بردارد و در عین حال دقت و سرعت عمل بیشتری را نیز به افراد دارای نقص عضو بدهد.

به این ترتیب اندام های مصنوعی بهتر عمل خواهند کرد و همچنین دانشمندان می توانند با استفاده از داده های گردآوری شده از نحوه تعامل مغز با اندام های مصنوعی، برای درمان افراد مبتلا به سکته و آسیب های نخاعی استفاده نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: